Alla inlägg den 1 september 2008

Av Annika - 1 september 2008 17:20


En hel dag i skolan :-)

Fast innan jag åkte dit pratade jag med VC om de kunde kolla om jag är vaccinerad mot TBC.

Nej, det kunde inte hon se, jag behövde ringa till min skola där jag gick i 8:an, för då vaccineras man.


Jag ringer till skolan men det är ingen som svarar. Jag hittar ett annat nummer på kommunens (Botkyrkas) hemsida och ringer dit.


Hon svarar på en gång och jag förklarar mitt ärende (att jag studerar på universitetet och jag måste vara vaccinerad mot TBC för att få göra min VFU, och jag vet inte om jag är det. Och att VC sa att den måste jag nog ha gjort i 8:an.), varpå hon säger att den vaccinationen får man inte i skolan utan har jag inte fått den som vuxen, så är jag inte vaccinerad.


Jag försöker ringa tillbaka till VC för att förmedla vidare vad hon har sagt och för att boka en tid, men det är upptaget så länge, så jag är tvungen att åka till skolan.


Får försöka på onsdag igen.


Jag tittade aldrig på de där videoföreläsningarna i morse, utan träffade min grupp och satt och jobbade med de hela dagen istället. Så eventuellt så ska jag göra det i morgon bitti innan min grupp ska träffas hemma hos en tjej och laborera :-)

Det ska bli spännande.


När William och jag hade kommit hem från skolan och dagis så dröjer det inte länge förräns Veronica kommer hit och lämnar över min daimpåse som hon köpte åt mig på en kryssning hon och Maya var på i helgen.

Så det ska jag NJUTA av ikväll när William sover :-)


I morse när jag skulle skriva ut massa arbeten och grejer så funkar det inte :-[ Det tar en bra stund innan vi fattar att jag har slut på pengar! :-o Jag betalade ju 50 kronor för 100 utskrifter. Det var de som var slut. Så efter skolan innan jag cyklade och hämtade William tog jag ut 200 kronor som jag skulle lämna in.

Så efter jag har hämtat William så åker vi och gör det tillsammans. Så nu kan jag skriva ut 400 sidor innan det tar slut igen! :-) Hehe..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards