Alla inlägg under juli 2008

Av Annika - 26 juli 2008 18:51


Dagen spenderades i Kolsva. Riktigt trevligt och roligt att vara där själva och få lite tid med Steen och Anita.

Mycket bollsparkande och frisbeekastande och även grillning hanns med :-) Till och med en kaffe med Birgitta som kom förbi och sa hej :-)

Hon och Andreas spelade badminton så svetten rann om de :-D


I morgon åker vi! :-D

Det ska bli skönt att komma iväg en sväng och jag har inte för höga förväntningar om någonting, utan tar allt som det kommer utan att planera =)


Packningen är färdigpackad och redo att bäras ut i bilen, men det väntar vi med tills i morgon. Det som är i bilen nu är hans vagn som har varit där sen vi kom hem från tältningen i onsdags och hans resesäng som vi bar ut igår..


I morgon bitti innan vi åker ska vi koka korv till barnen och göra mackor till oss. Linda ska koka kaffe :-)



Av Annika - 25 juli 2008 18:56


Vi sitter och fikar nere på Malmön då en båt åker förbi.

Andreas - En sån där båt vill jag ha.

William - Men pappa, den kan du inte köpa nu.

Andreas - Nähä?

William - Nej, för du har badbyxor på dig.

Av Annika - 25 juli 2008 16:20


Det blev inget bad i Arboga. Vi åkte till Malmön istället :-)

Däremot åkte vi till Arboga och handlade nya resväskor.


Om en stund ska det ätas hemmagjorda hamburgertallrikar här hemma =)


Vi håller på att gå igenom all packning också. Bara för att vara på den säkra sidan att man har med sig för mycket än för lite..

Av Annika - 25 juli 2008 11:57


Nu har vi tvättstugan. Och jag vet inte hur många gånger jag har svurit över att jag valde den här tiden och inte på morgonen eller kvällen istället.

Men men!

Gjort är gjort och går tyvärr inte att ändra..


Om ungefär en timme är tvätten klar och då ska vi åka till ett bad i Arboga och bada, sola och fika :-)


Av Annika - 24 juli 2008 17:15


Hemma igen efter tre timmar i Arboga badhus. Vi badade såklart både ute och inne :-)


Innan vi åkte hem gick vi in på ÖB och kollade lite, men det fanns ingenting av intresse så våkte därifrån tomhänta och åkte hem och gjorde kycklinggryta med bandspaggeti istället :-)


Igår såg vi Beckfilmen I guds namn. Och jag är grymt sugen på att se en till. Jag älskar allihopa!







Av Annika - 24 juli 2008 11:29


Nu har vi äntligen fått en egen parkeringsplats här nästan precis utanför porten :-)

Men! Det finns tre till bredvid våran som också är privatägda, så när ni kommer hit, så får ni inte parkera på de utan ni måste parkera längs med vägen som man ser från vårat sovrumsfönster.


På förmiddagen hade vi en liten cykeltur till Apoteket, Jormas Fiske och Willys.

På Apoteket handlade jag åksjukearmband till William, på Jormas handlade Andreas två drag och på Willys handlade vi lite så vi klarar oss tills vi åker till Säfsen på söndag.


Utanför Willys hade vi bestämt träff med Veronica, så vi pratade en liten stund innan hon skulle till jobbet och vi in på affären.


Nu är Andreas på Skinngubben och kollar på ett par shorts medans William och jag steker köttfärs till en köttfärssås som ska ätas på söndag..


Lite senare vill vi åka och bada.

Av Annika - 23 juli 2008 15:43


Hemma igen efter våran minismester =)

Vi badade, spelade minigolf, sparkade boll, kastade frisbee och åt glass :-)

Och njöt gjorde vi massor :-)

Av Annika - 22 juli 2008 08:05


Jag har gått igenom packningen nu på morgonen och den är komplett :-)

Haha!

Så nu ska jag väcka Johan och Andreas sen ska vi äta frukost och dricka kaffe, sen tror jag vi åker.

Vi snackade igår om att åka til Liens camping istället, fast för mig spelar det ingen roll då jag överlåter det ansvaret på Andreas :-D


William är väldigt förväntansfull och entusiastisk fast han egentligen inte har en aning om vad vi ska göra :-D

Jag ska snart be honom packa sin egen väska.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards