Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Jag har ett problem.

Av Annika - 16 oktober 2008 20:36


William var jobbig idag när vi var på ICA och handlade äpplen, han ville inte stå bredvid mig i kassakön. Han kryper iväg och jag drar tillbaka honom säkert tre-fyra gånger innan det slutar med att han lägger sig på golvet och gallskriker och börjar sparka på mig.

Jag blir jättearg och sätter mig på huk och säger åt honom med hög röst att man inte sparkas, för det gör ont! Att han skriker skiter jag fullständigt i, för det går över och han får inte alltid som han vill. Däremot accepterar jag inte sparkar!

Han blir lite arg, men skäms mest. Han tyckte det var pinsamt, förnedrande och jättejobbigt, men efter en LITEN stund lugnar han ner sig och vill kramas och berättar att han har ätit fisk och potatis till lunch och pannkaka till mellanmål! :)



Efteråt mådde jag skitdåligt över det här och jag ångrar att jag inte tog upp det med honom när vi hade satt oss i bilen. För hans skull, för att han inte skulle behöva ha sin mamma skrikandes på honom på affären.


Jag kommer aldrig mer göra om det! Nästa gång (för det blir garanterat fler) så kommer jag ta det med honom efteråt och i fortsättningen kommer jag ta en kundvagn, vilket jag alltid gör annars, just för att slippa det här. Detta scenario är väldigt sällsynt i våran familj för William är en väldigt lugn, snäll och söt kille.


Han är tillräckligt gammal för att förstå vad som har hänt. Annorlunda var ju förut när han var liten, när man var tvungen att ta "konflikten" på en gång, just för att nuet var det enda som fanns just då. Idag finns både då, nu och sen.


Förlåt om det blev ett rörigt inlägg, men jag behövde skriva av mig.


 
 
Sarah

Sarah

17 oktober 2008 10:22

VET DU HUR JAG SKÄMS! Jag var så trött när vi messade här om dagen så jag glömde ju att säga grattis till William! Så grattis i efterskott till sötaste William!! :-D

http://thiindra.blogg.se

 
Ingen bild

Sarah

17 oktober 2008 18:24

Haha jo det va de som va "poängen". Glömde heelt bort o skriva grattis. Snäll är man! Haha! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 22 oktober 2008 13:28

Ni får ursäkta mig, men jag måste byta blogg. Har aldrig gillat den här, men har heller aldrig tagit mig i kragen och bytt. Förräns nu! www.metrobloggen.se/annikawester ...

Av Annika - 22 oktober 2008 13:00

  Idag har jag inte fått mycket gjort. På morgonen åkte jag och handlade istället. Efter det till apoteket. Sen åkte jag hem och duschade och badade och läste mama, och sen åt jag lite lunch. Men! Efter det satte jag mig och läste lite. Och jag sitt...

Av Annika - 21 oktober 2008 12:55

  Kom hem från skolan för en liten stund sen, där gick det jättebra. Vi kom ännu närmare slutet på uppgiften :)   De andra i min grupp ska till skolan i morgon och sammanställa och finslipa det sista. Jag ska vara hemma och läsa klart pocketboken. K...

Av Annika - 20 oktober 2008 16:25

  En skoldag har passerat relativt smärtfritt. Det har gått bra och vi har fått en uppgift nästan klar! Ska fortsätta i morgon.   Andreas ringde mig när jag satt i skolan och frågade var jag var. - I skolan. - När kommer du hem? - Efter jag har ko...

Av Annika - 20 oktober 2008 08:40

  Söndagen var lyckad och rolig! Veronica (Andreas syster och Williams gudmor) kom efter lunch och åt tårta :) Sen gick vi alla fyra ut i skogen på en promenad. Därute bestämdes det att hon ville äta våran hemmagjorda lasagne till middag. Innan vi b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards