Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Annika - 16 oktober 2008 20:36


William var jobbig idag när vi var på ICA och handlade äpplen, han ville inte stå bredvid mig i kassakön. Han kryper iväg och jag drar tillbaka honom säkert tre-fyra gånger innan det slutar med att han lägger sig på golvet och gallskriker och börjar sparka på mig.

Jag blir jättearg och sätter mig på huk och säger åt honom med hög röst att man inte sparkas, för det gör ont! Att han skriker skiter jag fullständigt i, för det går över och han får inte alltid som han vill. Däremot accepterar jag inte sparkar!

Han blir lite arg, men skäms mest. Han tyckte det var pinsamt, förnedrande och jättejobbigt, men efter en LITEN stund lugnar han ner sig och vill kramas och berättar att han har ätit fisk och potatis till lunch och pannkaka till mellanmål! :)



Efteråt mådde jag skitdåligt över det här och jag ångrar att jag inte tog upp det med honom när vi hade satt oss i bilen. För hans skull, för att han inte skulle behöva ha sin mamma skrikandes på honom på affären.


Jag kommer aldrig mer göra om det! Nästa gång (för det blir garanterat fler) så kommer jag ta det med honom efteråt och i fortsättningen kommer jag ta en kundvagn, vilket jag alltid gör annars, just för att slippa det här. Detta scenario är väldigt sällsynt i våran familj för William är en väldigt lugn, snäll och söt kille.


Han är tillräckligt gammal för att förstå vad som har hänt. Annorlunda var ju förut när han var liten, när man var tvungen att ta "konflikten" på en gång, just för att nuet var det enda som fanns just då. Idag finns både då, nu och sen.


Förlåt om det blev ett rörigt inlägg, men jag behövde skriva av mig.


Av Annika - 16 oktober 2008 18:49


Nu har jag beställt böckerna till nästa kurs och det gick på nästan 1500 kronor! Otroligt mycket pengar för en kurs.

Nu är det bara att hoppas på att det blev rätt böcker :)


Förresten. Polisregisterundersökningen kom hem idag, och jag blev godkänd. Har inga brott i mitt förflutna så jag får jobba som lärare i förskolan :D

Av Annika - 16 oktober 2008 13:23


Cyklade hem från skolan efter lunch. Det blev så mycket prat om massa andra (roliga) saker, så jag kunde inte koncentrera mig.

Och jag vill verkligen kunna det här. Vill (och ska ) klara tentan.


I morgon innan det smäller så ska hela klassen (?) träffas och äta lunch :) Var vet ingen än, det skulle vi bestämma till ikväll.

Av Annika - 16 oktober 2008 10:02


Sitter i skolan och pluggar inför tentan som är i morgon.

Den närmar sig med stormsteg och jag längtar tills den är över.

Pluggade hela kvällen igår fram tills Grey´s Anatomy började.

Efter det gick jag och la mig, men hade svårt att somna.


Idag regnar det och jag blev blöt när jag cyklade till skolan.

Hoppas det har lugnat ner sig litegrann tills jag ska hem.


William är numera en treåring :) Min lilla kille, som jag inte vill ska bli större.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards