Alla inlägg under augusti 2008

Av Annika - 15 augusti 2008 09:08


Djurgården vann med 2-1 igår :-)

Inte för att jag är inte intresserad, men jag blev ju glad för deras skull :-D


William och jag ska strax gå ut och sparka fotboll. Efter han har tittat klart på simhopp. En av hans favoritgrenar i OS :-D


Ikväll kl 19 går Andreas räkbåt från Köpingshamn. Han ska på den tillsammans med jobbet. Den går väl runt i "Köpings Skärgård" i typ tre timmar eller nåt.



Av Annika - 14 augusti 2008 19:45


Det står just nu 1-0 till Djurgården! :-D


Jag har glömt att nämna min fina inbjudan jag fick till en fest med Amanda Jenssen och Petter på universitetet på fredag den 29:e :-D

Ha! Som om jag skulle gå? No, I don't think so!

Hur ska jag komma dit och hem? Festen är mellan 21-02.

Näpp, det funkar inte. Och det är ärligt talat ingenting jag saknar!


Det har blivit några inlägg idag, men det har liksom inte hänt nånting idag, så då har tankarna kommit. Annars har jag tankarna på annat håll = min son tar de.


:-D

Av Annika - 14 augusti 2008 18:27


William och jag åt korv och stekt potatis idag. Men det märktes väldigt fort, både från hans och min sida, att det inte var gott. Och jag som älskar stekt potatis fattade ingenting :-o

I alla fall så gjorde jag en korvgryta på de resternade stekta korvarna, med ris till Andreas matlåda i morgon. För var maten inte god nu, så är den inte god i uppvärmd matlåda.


Matchen som Andreas, Johnny, Hampus, Albert och Anna (+ några tusen till) är på, börjar om en halvtimme :-)

Andreas har längtat efter den här dagen :-D

Så nu hoppas jag att de inte blir alltför blöta och att Djurgården vinner över Rosenborg! :-D


Ikväll ska jag njuta av tystnaden och kanske se en film :-) Har inte riktigt bestämt mig för vilken, men det blir nog nån jag inte brukar titta på tillsammans med Andreas :-D


Beställningen till Lindex är skickad :-D Haha!

Av Annika - 14 augusti 2008 13:54


Idag kom det hem två bra och viktiga papper :-)

Ett om att jag ska till Kompetenscenter i Köping på torsdag nästa vecka. Och ett om min egen inloggning på Karlstad Universitets hemsida.


Som jag förstog det på pappret från Kompetenscenter så ska jag till Karlstad den 25:e.

Spännande! (som tur är) går Andreas förmiddag, så jag slipper tänka på att hämta honom. Hoppas vi inte ska vara i Karlstad jättetidigt, för jag vill helst inte väcka William före kl 7.


På posten kom det även lite rabatter från Lindex, så jag surfade nästan direkt in på deras sida och la massa grejer (för sisådär 800-1000 kronor) i kundvagnen, men är inte helt säker på om jag ska göra klart beställningen. Ska fundera på det ett bra tag till och kanske skicka iväg den ikväll.


Angående skolan, så nu när det närmar sig och man får tider för möten och grejer så kommer även fjärilarna i magen fram :-) Haha.

Det är ju såklart jätteroligt, men lite nervöst.

Av Annika - 14 augusti 2008 08:30


En timmes promenad med Linda igår efter middagen :-)

Jag kom hem tio minuter innan åsk, blixt och regnovädret började.

Det kallar jag tur!


I eftermiddag nästan direkt efter jobbet åker Andreas till Stockholm för att titta på Djurgården-Rosenborg.

Så det blir en lång dag inomhus med William för mig. Det regnar och är grått ute och det ser inte ut att spricka upp heller..


På lördag efter frukosten ska vi lämna William hos Linda och Jerry :-)

Vi ska spendera dagen och ikvällen i Västerås.

Av Annika - 13 augusti 2008 12:06


Den 25:e augusti börjar skolan och jag ser fram emot det riktigt mycket av olika anledningar;

1. Att få göra det jag vill göra = studera

2. Att inte vara hemma lika mycket

3. Att William får vara på dagis

4. Att inte vara hemma när Andreas kommer hem från jobbet varenda jävla förmiddagsvecka!

Det är (säkert) mer som jag kommer på senare, men det är det jag kommer på nu i alla fall.


Igår fick jag hem förifyllda papper från CSN. Så de skrev jag under och kryssade i lite, sen ska jag posta de senare idag.

Det är fortfarande lite papper jag saknar, bla papper för kurslitteratur, var jag ska vara den 25:e, schema och lite sånt. Jag hoppas det kommer snart! Börjar bli lite nervös . . .


Av Annika - 12 augusti 2008 17:55


Dagen började med tvättstugan. Efter den var igång så gick vi ut till lekparken med Linda och barnen.

Sen var det dags att gå in och för William att äta lunch. Och sen fortsätta med tvätten.

När den var klar och tvättstugan + torkrummet var städat ställde jag mig och strök alltihopa! :-D


När Andreas kom hem från jobbet så åkte vi till BigInn och hämtade ut filmerna som jag beställde häromdagen.

När vi hade kommit hem därifrån gick vi till ankdammorna och matade de små liven med bröd.


Det var tänkt att Linda och jag skulle ta en promenad nu på kvällen efter middagen, men det var så ostadigt väder så vi struntade i det. Bland det värsta som finns är ju att vara ute när det regnar.

Men det är egentligen ingen stor grej att vi missar ikväll, för vi är ganska duktiga på att gå ändå, hon och jag! :-D

Av Annika - 11 augusti 2008 18:54


På lördag var det tänkt att Linda och Jerry skulle ta William, så Andreas och jag fick fira våran fyraårsdag med middag och bio.

MEN! I en hel vecka (från torsdag-torsdag) så visas bara Star Wars i både Eskilstuna, Västerås och Örebro!

Jaha?!

Så vad fan ska vi göra då? Inte gå på bio? Ja, såklart. Men det var ju liksom det som var tanken. . .


Äta middag och strosa runt på stan? Ja, varför inte?

Men jag är ändå lite besviken. När vi äntligen har barnvakt och har möjligheten att gå på bio, så kan vi inte.


Men sen fick jag en tanke;

Det kanske bara är så på Internet? Är det värt att åka in och kolla om det går någon annan film också? Barnhemmet verkade lite intressant :-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards