Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

Jösses! :-o

Av Annika - 15 augusti 2008 12:06


Jag fick hem papper från skolan idag igen. Och jag blev genast jättenervös och orolig!

Nervös över att komma till skolan första gången, att jag inte kommer få nå kompisar, att jag inte kommer klara av och genomföra utbildningen och alla kurser. Jag började nästan tvivla på mig själv :-(

Det var jätteotäckt. Det är ju det här jag vill. Men jag försökte tänka att jag inte är ensam om alla de här känslorna. Alla som börjar första terminen har (nog) de.


Nästa vecka ska jag ju till Komvux tillsammans med de andra som ska läsa tillsammans med mig, och då kommer det nog kännas lite lugnare än vad det gör nu! Jag hoppas det gör det i alla fall . . . Måste försöka tänka positivt!


Jag ska försöka tänka på annat.

I morgon ska vi ha barnvakt av våra underbara Linda och Jerry :-) Andreas åker nog och lämnar honom på förmiddagen medans jag tar en dusch. Jag har ingen aning om när vi ska åka till Västerås, det har vi inte planerat. För vi har inga barn, och då är inte planering ett måste! Eller hur? :-)



 
 
Ingen bild

Linda

15 augusti 2008 13:43

Hejsan! du ska veta att du kommer att få en massa kompisar, det vet jag=) allt kommer att fiksa sig som vi sa på telefonen...ett litet tipps från mig som läst en termin och det är att du ska ta en kurs i taget, inte tänka så långt fram för då blir det bara jobbigt! Kram!

 
Ingen bild

Annika

15 augusti 2008 15:34

Jag tar emot alla tips jag kan få =) Och, ja, jag vet att det kommer fixa sig, men jag var så nervös. Men sen pratade jag ju med dig och då lugnade jag ner mig lite =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 22 oktober 2008 13:28

Ni får ursäkta mig, men jag måste byta blogg. Har aldrig gillat den här, men har heller aldrig tagit mig i kragen och bytt. Förräns nu! www.metrobloggen.se/annikawester ...

Av Annika - 22 oktober 2008 13:00

  Idag har jag inte fått mycket gjort. På morgonen åkte jag och handlade istället. Efter det till apoteket. Sen åkte jag hem och duschade och badade och läste mama, och sen åt jag lite lunch. Men! Efter det satte jag mig och läste lite. Och jag sitt...

Av Annika - 21 oktober 2008 12:55

  Kom hem från skolan för en liten stund sen, där gick det jättebra. Vi kom ännu närmare slutet på uppgiften :)   De andra i min grupp ska till skolan i morgon och sammanställa och finslipa det sista. Jag ska vara hemma och läsa klart pocketboken. K...

Av Annika - 20 oktober 2008 16:25

  En skoldag har passerat relativt smärtfritt. Det har gått bra och vi har fått en uppgift nästan klar! Ska fortsätta i morgon.   Andreas ringde mig när jag satt i skolan och frågade var jag var. - I skolan. - När kommer du hem? - Efter jag har ko...

Av Annika - 20 oktober 2008 08:40

  Söndagen var lyckad och rolig! Veronica (Andreas syster och Williams gudmor) kom efter lunch och åt tårta :) Sen gick vi alla fyra ut i skogen på en promenad. Därute bestämdes det att hon ville äta våran hemmagjorda lasagne till middag. Innan vi b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards